همه نکاتی که برای انتخاب درست نام دامنه باید بدانید (بخش دوم)

۵-نام دامنه خوب توضیح نمی‌خواهد:

برای کسب و کار بسیار مهم است که وقتی آدرس وب‌سایت‌تان را به کسی می‌دهید احتیاج به توضیح آن نداشته باشید. تصور کنید دارید پشت تلفن نام دامنه‌تان را حرف به حرف برای مخاطب‌تان هجی می‌کنید. a مثل امین، d مثل دایی،…!

۶-از خط تیره دوری کنید:

در طول سال‌ها بحث در مورد مفید بودن استفاده از خط تیره (Hyphen) در نام دامنه‌ها دامنه‌دار شده و نظرها در این باب مختلف است. گفتیم که برخی عقیده دارند استفاده از کلیدواژه‌های مرتبط در نام‌گذاری دامنه‌ها در گرفتن رتبه‌ی خوب در موتورهای جست‌جو مؤثر است. اما خیلی‌ها هم هستند که نظری خلاف این دارند یا ادعا می‌کنند دلیل روشنی وجود ندارد که موتورهای جست‌جو واقعاً به این گونه نام دامنه‌ها اولویتی در رتبه‌بندی بدهند. اما یک چیز روشن است بیش‌تر دامنه‌هایی که مردم می‌شناسند هیچ خط تیره‌ای در نام‌شان ندارند، به همین دلیل اکثر افراد فراموش می‌کنند که ممکن است نام دامنه‌ها خط تیره هم داشته باشند و ممکن است در تایپ نام دامنه شما دچار اشتباه شوند. به این هم فکر کنید که قرار است نام دامنه‌تان را به کسی بگویید: پسر دَش عباس دَش قلی دَش خان؛ تازه اگر طرف نپرسد دش یعنی چه!

۷-نام دامنه‌ای ثبت کنید که نشود چند جور آن را نوشت:

از کلمه‌هایی که بشود آن‌ها را چند جور نوشت استفاده نکنید، مثل two، too ،۲ ، to، که در انگلیسی همه یک جور تلفظ می‌شوند یا four ،۴ ،for. یک راه حل آن است که همه شکل‌های معقولی که ممکن است نام دامنه‌تان نوشته شود را یک‌جا بخرید و خیال‌تان را راحت کنید. البته اگر نام دامنه‌ی شما به برندتان مربوط می‌شود و برندتان در بازار جاافتاده و شناخته‌شده است و همه با شکل نوشتن آن آشنا هستند می‌توانید بی‌خیال این قاعده شود. هدف آن است که احتمال اشتباه کم شود.

۸-از عدد استفاده نکنید:

در ادامه‌ی قاعده‌ی پیش دنبال استفاده از اعداد در نام دامنه‌تان نباشد این اعداد اگر اول و آخر نام دامنه‌تان بیایند باعث می‌شوند کاربر احساس کند با یک وب‌سایت دست اول روبه‌رو نیست و اگر به جای کلمه‌هایی مثل for و to آمده باشند امکان فراموشی و اشتباه کاربر زیاد می‌شود.

منبع : سایت طاها دومین