همه نکاتی که برای انتخاب درست نام دامنه باید بدانید (بخش سوم)

۹-شرمسار نشوید:

بعضی وقت‌ها شما دو سه کلمه را پشت سر هم می‌گذارید و یک نام دامنه ثبت می‌کنید، مواظب باشید که وقتی این کلمه‌ها سر هم نوشته می‌شوند کلمه‌های تازه –مخصوصاً کلمه‌های زشت- از آن‌ها در نیاید؛ مثال: Jeans Wearing، Pen Island، Therapist Finder، Experts Exchange،… خلاصه شرمنده نشوید. بعضی کلمه‌ها ممکن است در زبان‌ها و لهجه‌های مختلف معنی‌های متفاوتی بدهند.

۱۰-مشورت بگیرید:

هرچه هم که تلاش کنید تا نام دامنه‌ای مقبول و قشنگ انتخاب کنید دست آخر این دامنه‌ی شما را باید مردم استفاده کنند. مردم خیلی راحت در تایپ کردن اشتباه می‌کنند، یا نام دامنه‌ی شما یادشان می‌رود، یا به هر نتیجه‌ای که گوگل تحویل‌شان می‌دهد اعتماد می‌کنند. حتماً از چند نفر دیگر درباره‌ی نام دامنه‌ی انتخابی‌تان نظرخواهی کنید. ببینید واکنش افراد در برابر نام دامنه‌ای که می‌خواهید ثبت کنید چیست. ممکن است به خاطر سپردن نامی که از نظر شما کاملاً مناسب است برای بقیه‌ی مردم سخت باشد.

۱۱- نام دامنه شما باید با اسم سایت‌تان یکی باشد:

نام‌گذاری وب‌سایت از روی نام دامنه‌اش مهم است. دلیلش هم ساده است: مردم سایت‌تان را از روی اسمش یه خاطر می‌آورند. اگر نام سایت‌تان با URLتان یکی باشد همه می‌دانند چه‌طور آن را پیدا کنند. در غیر این صورت ممکن است سایت دیگری که نام دامنه‌اش با اسم سایت شما نزدیک است ترافیک شما را به دست بیاورد یا مشتری وفادار کم‌حواس شما باید هر دفعه اسم سایت‌تان را در گوگل جست‌جو کند تا نام دامنه‌تان را گوگل به یادش بیاورد. اسم سایت منحصربه‌فرد نیست؛ شاید رقیب‌تان هم سایتی بزند و همان عنوان سایت شما را انتخاب کند؛ گوگل از دل مشتری شما خبر ندارد و نمی‌داند که او دنبال سایت شماست یا رقیب‌تان.

۱۲- نام دامنه با نام شرکت‌تان هم یکی باشد:

اگر شما نماینده‌ی یا مالک یک شرکت شناخته‌شده‌اید و حالا می‌خواهید برای خودتان جاپایی هم در فضای آنلاین پیدا کنید تا جایی که ممکن است از نام شرکت‌تان به عنوان نام دامنه‌تان هم استفاده کنید. نام شرکت اولین چیزی است که مردم وقتی می‌خواهند شما را در اینترنت پیدا کنند امتحان می‌کنند.

منبع : سایت طاها دومین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *