همه نکاتی که برای انتخاب درست نام دامنه باید بدانید (بخش پنجم)

۱۷-به نام همسایه‌ات طمع نکن:

از کلمه‌هایی که نام برندهای خاصی را به خاطر می‌آورند استفاده نکنید. گاهی شرکت‌ها از سوءاستفاده از نام‌شان شکایت می‌کنند یا می‌کوشند این جور دامنه‌ها را با پی‌گیری قانونی تصرف کنند. برخی تصور می‌کنند اگر با استفاده از نام شرکت‌ها و برندهای شناخته‌شده می‌توانند پولی به جیب بزنند، زمانی این قضیه تا حدودی واقعیت داشت؛ این روزها بیش‌تر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند حل این مشکلات را به وکیل‌هایشان بسپارند.

۱۸-پسوند مناسب انتخاب کنید:

لابد می‌دانید که محبوب‌ترین پسوند TLD برای نام دامنه «com.» است. انتخاب نام دامنه به حیطه‌ی کار شما بستگی دارد. اما در بیش‌تر موارد توصیه‌ی اول انتخاب دامنه‌های com. است. ثبت یک دامنه با پسوند net. یا org. به عنوان دامنه‌ی اصلی فقط یک معنی می‌تواند داشته باشد: شما نتوانسته‌اید یک دامنه‌ی com. خوب برای خودتان پیدا کنیدو این برای یک مدعی تازه‌وارد هیچ خوب نیست، مخصوصاً اگر همه‌ی رقبایتان دامنه‌های com. داشته باشند.

در عوض استفاده از دامنه‌های org. برای سازمان‌ها و نهاد‌های غیرانتفاعی یا خیریه امری عادی و پذیرفته است. اگر فقط در یک کشور کار می‌کنید یا بخشی از کارتان در آن کشور است یا قرار است باشد نام دامنه‌‌تان را با پسوند مربوط به آن کشور ثبت کنید. توجه کنید که معمولاً پسوندهای نام دامنه کشوری محدودیت‌هایی برای ثبت دارند و در بیش‌تر موارد نیاز به مدرک شهروندی یا اقامت یا مجوز فعالیت در آن کشور دارند. اگر تجارت شما محلی است در برخی موارد حتا انتخاب دامنه‌ی کشوری بهتر از دامنه‌ی .com هم هست؛ زیرا باعث می‌شود بازدیدکنندگان‌تان بدانند که با یک بنگاه داخلی مواجهند؛ این عامل اعتمادبرانگیز است.

۱۹- پسوندهای مختلف را بخرید تا از برندتان محافظت کنید:

اگرچه در نکته‌ی قبل گفتیم com. محبوب‌ترین پسوند نام دامنه بهتر است برای محافظت از وب‌سایت و برندتان معروف‌ترین پسوندهای را نام دامنه که احتمال آن‌که ثبت آ‌نها توسط کسی دیگر بتواند در آینده برایتان دردسرساز شود نیز ثبت کنید. به این ترتیب رقبا و فرصت‌طلبان نمی‌توانند با ایجاد وب‌سایت‌های جعلی مشتریان‌تان را از دست‌تان بگیرند.

 کسانی که در ایران می‌خواهند کسب‌وکار آنلاین داشته باشند به هیچ وجه نباید ثبت دامنه‌ی ir. را فراموش کنند.

۲۰- اگر وسع‌تان می‌رسد انواع اسپل‌های مختلف نام دامنه‌تان را هم بخرید:

اگر نام دامنه‌ای را انتخاب کرده‌اید که مستعد اشتباه تایپ شدن است بهترین کار خریدن همه‌ی نام دامنه‌هایی است که ممکن است با اشتباه در تایپ نام دامنه‌ی اصلی‌تان مخاطب‌تان مشتری ایجاد شوند. این توصیه و این میزان هزینه بیش‌تر به کار شرکت‌های قدیمی و جاافتاده می‌آید که ممکن است هدف سوءاستفاده‌ی رقبا یا فرصت‌طلبان قرار بگیرند. همه‌ی این نام دامنه‌های اضافی را به دامنه‌ی اصلی‌تان ری‌دایرکت کنید.

منبع : سایت طاها دومین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *